5.11.10

post-birthday post

Sedar tak sedar dah bulan sebelas.
Dah nak masuk dua ribu sebelas
Lepaskan apa yang dah lepas
Baru kita boleh naik ke atas.

Terima kasih cinta, untuk hadiah, ucapan dan segala2nya.
Terima kasih kepada yang ada mengucapkan dan mendoakan (yang baik2).
Terima kasih arwah mama.
Terima kasih papa, walaupun pendapat dan cara kita berbeza, papa tetap ayah.
Terima kasih adik beradik ku, walaupun aku jarang ada utk mereka, mereka sentiasa ada utk aku.
Terima kasih saudara mara, guru guru, rakan rakan dan semua2 yang mengenal aku.
Kerna, semua menyumbang kepada membentuk aku seperti mana aku sekarang ini.
Terima kasih Allah.
Walau umur aku dah bertambah,
Tapi terasa lebih muda dengan rambut pendek.
Setelah satu tahun simpan rambut, kene gak potong.
Gara-gara universiti tak membenarkan rambut panjang.
Tapi aku masih tak faham apa signifikasi tak boleh berambut panjang.
Kalau rambut panjang aku jadi jahat ke? 

Umur meningkat tak bermakna apa jika tak di manfaatkan.
Aku boleh jadi sebuah syarikat pembuat kereta yg 27 tahun beroperasi tapi masih di takuk lama.
Tidak mampu bersaing dengan pembuat2 kereta yang lain.
Ataupun parti politik yang lama memerintah tidak memajukan dirinya kerna parti lawannya tidak kuat.
Betapa umur tak membawa apa2 erti jika kita tak menggunakan peluang yang diberikan sebaiknya.
Sepatutnya umur yang bertambah, membawa kepada kematangan dan kebijaksanaan.
Bukan bertambah 'manja', 'alpa' dan 'taksub' dengan 'kejayaan' lepas.

Aku tahu aku tak sempurna.
Banyak kesalahan yang pernah aku lakukan.
I believe in scar tissue, belajar dari kesilapan.
 Aku harap sesiapa yang pernah aku buat salah, maafkanlah aku yer.
 Aku cuba yang terbaik untuk tidak akan megulangi kesalahan aku tu.

Terima kasih semua!

No comments: