26.1.06

u p u

universiti...
nak masuk?
untuk apa ye?
hanya untuk segulung kertas?
atau untuk menambah ilmu di dada!

aku tgh isi upu skrg. desakan persekitaran begitu kuat. memang aku teringin mau belajar lagi... tapi sekarang aku dah tak pasti. tak pasti apa motif sebenarku. aku harap aku tak terpesong. aku ingin belajar untuk menambah ilmu, kerna aku tau, orang yang berilmu di naikkan darjatnya oleh yang maha esa. aku tak mau bersusah payah belajar di universiti hanya untuk mengisi ruang di kertas bernama resume tapi di dalam hati? kosong?

TUNTUTLAH ILMU TANPA JEMU!

3 comments:

Jsmn said...

wohh blajar balik... heheheh. ko pasti ke ko nk blajar balik? ko nk amik koz ape?

hafdzuan said...

dude .. ini malaysia.... dimana semuanya atas kertas ....

jika tidak .. bisnes sahaja ....

zaidi said...

hehe..tak pun tonggeng kat keta qadir..