27.9.05

perjalanan baru

semalam aku keluar dengan kelly dan fiza(my ex). lama tak keluar sama-sama. masing-masing dah ada perjalanan hidu baru. kelly dah nak transfer ke skudai, dan fiza dah ada 'orang baru' dalam hidup dia. i'm happy for her walaupun sedikit terkilan pasal dia takde pun bagitau aku selama ni(satu tahun dah dia ada orang baru).

life must go on...

kelly ada tanya aku satu soalan yang cukup menarik perhatian aku. dia punya ayat lebih kurang camni laa... "apa yang kita ada sekarang biasanya membuatkan kita terlepas apa yang lebih baik kan?". aku cukup bersetuju... 1000%. apa boleh buat, manusia lebih suka sesuatu yang pasti, dan mengharapkan sesuatu yang tak pasti biasanya memeritkan, aku rasa laa... aku tak tau lak orang lain rasa macam mana kan? masing-masing taknak yang dikendong berciciran bukan?

tak baik tamak...

6 comments:

Jsmn said...

yup. kita mesti nak yg pasti. buat ape harapkan pada yg tak pasti? mungkin dlm kita harap yg tak pasti kita terlepas sesuatu yg mungkin pasti jika kita mahu pastikan kepastiannya. pergh. ayat aku. heheh

nizo said...

berenti berarap pada yg tak pasti la woit.... yg pasti skarang ni kita kena buat cite kotak man

FrH said...

stylo lah min ayat! hehehe

Zinnia Rum said...

benda yang tak pasti itu akan pasti bila kita pastikan betul-betul pasti...di mana bila kepastian tu mati dipastikan oleh segala kepastian yang tak pasti oleh segala sel-sel saraf yang mati bermati-matian untuk memastikan kepastian kematian itu...sekian... (bole buat lirik la komen aku ni)

zaidi said...

kepastian yang tidak pasti ini yang membuatkan orang susah nak pastikan samada pasti ini pastri ataupun apis..sekian

^nwh^ said...

touching lak baca ayat tu... *sob*